Na tej stronie znajdziesz regulamin sklepu internetowego tajfuny.pl. W razie pytań skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez pocztę elektroniczną: sklep@tajfuny.pl.
I. INFORMACJE OGÓLNE
Właścicielem sklepu internetowego prowadzonego pod adresem tajfuny.pl jest Karolina Bednarz, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą: W krainie tajfunów Karolina Bednarz, ul. Chmielna 12, 00-020 Warszawa, NIP: 7010811063, dalej zwana Sklepem.
- Zamówienia w Sklepie można składać tylko poprzez stronę: tajfuny.pl
- Zamówienia w Sklepie można składać 24 godziny na dobę.
- Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie adresu e-mail, numeru telefonu kontaktowego, imienia, nazwiska oraz adresu korespondencyjnego służącego realizacji zamówienia.
Zakupu można dokonać poprzez logowanie się z wykorzystaniem adresu e-mail oraz ustawionego przez użytkownika hasła albo jako gość – bez konieczności zakładania konta w Sklepie, które umożliwia logowanie. - Wszystkie ceny objęte ofertą są cenami brutto i zawierają podatek VAT. Jeżeli nie zaznaczono inaczej, cena nie zawiera kosztów przesyłki.
- Sklep oświadcza, że dostarczany towar jest wolny od wad.
- Do każdej przesyłki Sklep dołącza fakturę VAT lub paragon fiskalny.
- Zapytania związane z funkcjonowaniem Sklepu i jego ofertą mogą być kierowane na adres e-mail: sklep@tajfuny.pl. Kontakt z działem obsługi klienta jest możliwy od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00 oraz za pośrednictwem kanałów social media księgarni Tajfuny.
- Po złożeniu zamówienia na adres e-mail klienta, wskazany w czasie rejestracji lub w procesie składania zamówienia dla zakupów bez rejestracji, zostanie wysłane potwierdzenie otrzymania przez Sklep zamówienia. Jeżeli realizacja zamówienia jest możliwa, na adres e-mail klienta wysłana zostanie wiadomość z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji.
- Złożenie zamówienia jest uznawane za ofertę zawarcia umowy (kupna) produktu. Umowa sprzedaży dochodzi do skutku w momencie potwierdzenia przez Sklep dostępności produktu, z zastrzeżeniem pkt 12. W przypadku braku w Sklepie zamówionego produktu lub braku możliwości realizacji zamówienia klienta z innych przyczyn Sklep poinformuje klienta o zaistniałej sytuacji, kontaktując się przez podany adres e-mail lub numer telefonu. W takim przypadku zamówienie jest anulowane.
- W sytuacji, w której zamówiony produkt dostępny jest na zamówienie, na podstronie produktu w sklepie online na tajfuny.pl dostępna jest informacja o czasie oczekiwania na dany tytuł, który jest także minimalnym czasem realizacji zamówienia.
- W sytuacji, w której klient zdecydował się na odbiór osobisty zamówionego produktu w siedzibie sprzedawcy, do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi w chwili odebrania produktu w siedzibie sprzedawcy. Do tak zawieranej umowy nie stosuje się przepisów dotyczących odstąpienia od umowy zawieranej poza lokalem przedsiębiorstwa.
- W trakcie składania zamówienia klient wyraża zgodę na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej. Faktury wysyłane będą na adres e-mail wskazany w trakcie składania zamówienia. Jeśli klient nie wyraża zgody na otrzymywanie faktur drogą elektroniczną i poinformuje o tym fakcie w momencie składania zamówienia, faktury zostaną wysyłane w formie papierowej.
- W przypadku wyboru przez klienta płatności za zamówienie z góry sprzedawca jest uprawniony do anulowania zamówienia w razie niedokonania przez klienta pełnej płatności w terminie 1 dnia od daty otrzymania przez klienta potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji.
II. SPOSOBY PŁATNOŚCI, KOSZTY PRZESYŁKI, CZAS REALIZACJI ZAMÓWIEŃ
- Należność za towary zakupione w Sklepie można uregulować w następujący sposób:
- Wpłata poprzez system szybkich płatności Przelewy24, PayPal lub innego operatora płatności bądź płatność kartą kredytową. Ta forma płatności jest wygodna i natychmiastowa, bez dodatkowych opłat. Jeśli płatność przebiega bez przeszkód, system płatności przekaże informacje z potwierdzeniem zakupu klientowi i Sklepowi. W trosce o bezpieczeństwo transakcji dokonywanych w systemie szybkich płatności obsługa Sklepu może poprosić o weryfikację zamówienia opłaconego przez ten system – telefonicznie lub e-mailowo (poprzez adres e-mail klienta podany w systemie szybkich płatności).
- Czas realizacji zamówienia
- Zamówienia w sklepie internetowym można składać 24 godziny na dobę. Czas realizacji zamówienia, licząc od dnia wpłynięcia środków na konto Sklepu, trwa od 3 do 5 dni roboczych, w przypadku produktów dostępnych w magazynie, lub w przypadku produktów na zamówienie wedle informacji w produkcie.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie przesyłki lub opóźnienia w jej doręczeniu z powodu błędnie podanego adresu przez klienta.
III. WARUNKI REKLAMACJI
- Reklamacji może dokonać tylko klient.
- Zakupiony w Sklepie towar może być reklamowany z zachowaniem terminów i warunków reklamacji określonych odpowiednimi przepisami prawa, jeśli posiada wady stanowiące o jego niezgodności z zawartą umową sprzedaży. Reklamację można złożyć drogą pocztową poprzez odesłanie towaru wraz z formularzem reklamacyjnym pobranym ze strony Sklepu i dowodem zakupu lub jego kopią, listem poleconym lub inną formą przesyłki na adres: Tajfuny, ul. Chmielna 12, 00-020 Warszawa, z dopiskiem „Reklamacja”. Klient otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sklep przesyłki zawierającej reklamowany towar.
- Wszelkie informacje dotyczące reklamacji kierowane będą na adres e-mail podany w formularzu reklamacyjnym. Status rozpatrywanych reklamacji oraz dodatkowe pytania można kierować bezpośrednio na adres e-mail: sklep@tajfuny.pl. Kontakt z działem reklamacji jest możliwy wyłącznie drogą e-mailową.
- Sklep informuje, że produkty przesyłane w ramach reklamacji muszą spełniać podstawowe wymogi reklamacji. Klient ma obowiązek przedłożyć reklamowany towar bez zabrudzeń oraz niezniszczony.
- Sprzedawca odpowiada wobec klienta, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia), gdzie wada fizyczna polega na niezgodności sprzedanego produktu z umową.
IV. ZWROT TOWARU
Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. poz. 827) konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni od daty wydania towaru. Oświadczenie można złożyć, wysyłając e-mail na adres sklep@tajfuny.p lub drogą pocztową na adres:Tajfuny, ul. Chmielna 12, 00-020 Warszawa. W przypadku odstąpienia przez konsumenta od umowy na zasadach opisanych powyżej jest on zobowiązany do zwrotu produktów objętych umową, od której odstąpił. Zwrot powinien nastąpić nie później niż w terminie 25 dni od dnia odstąpienia od umowy, na wskazany adres księgarni Tajfuny; do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu 25 dni.
- W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a klient jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Wraz z odsyłanym produktem (lub produktami) klient jest zobowiązany zwrócić wszelkie produkty, które otrzymał gratisowo.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy będzie uznane za nieskuteczne w przypadku, gdy okaże się, że zwrócony towar ma uszkodzenia mechaniczne lub gdy występują w nim braki elementów, które stanowią jego integralną część, zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Zwrot wzajemnych świadczeń powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie trzydziestu (30) dni.
- Zwracany przez klienta towar powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń w trakcie transportu; w miarę możliwości opakowany w oryginalne opakowanie. Towar powinien być zwrócony wraz z formularzem zwrotu pobranym ze strony Sklepu i dowodem zakupu lub jego kopią, listem poleconym lub inną formą przesyłki na adres: Tajfuny, ul. Chmielna 12, 00-020 Warszawa, z dopiskiem „Zwrot”.
- Zwrotu może dokonać tylko zamawiający.
- Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek wysłanych za pobraniem oraz nie odbiera przesyłek wysłanych do Paczkomatów.
- Jeżeli sprzedawca będzie zobowiązany do dokonania płatności na rzecz klienta, bez względu na tytuł takiej płatności, w szczególności na skutek: dokonania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, dokonania przez klienta nadpłaty, płatność taka będzie dokonania wyłącznie na rachunek bankowy wskazany przez klienta na formularzu zwrotu lub wymiany bądź w wiadomości e-mail wysłanej wyłącznie z adresu e-mail wskazanego w formularzu rejestracyjnym podczas procesu rejestracji.
- Zwrotom nie podlegają towary, które na życzenie klienta zostały w jakikolwiek sposób zmodyfikowane według przesłanej przez klienta specyfikacji (np. pisemne dedykacje złożone bezpośrednio w książkach).
V. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się na stronie „Polityka prywatności”.